~license Test

26 Dis 08~ Hari ni aku bangun awal... I not working today.. But i have something important to do today... Lepas je aku ciap, aku turun and start my motocycle, panas kan enjin 2-5 minit.. then, bila aku rase motor tu dah ready aku pum bergerak ke UPm to fetch up my lovely hubby..
Mujurlah aku tak yah tunggu lama.. Dia dah ciap mase aku sampai..
Then, kami pum bergerak ke sekolah memandu dan menunggu abg saiful untuk membawa kami ke cheras.. Sesampai je kat Cheras tu, kami bukan nye terus kene test tapi kne beratur untuk daftar dan amik no giliran.. lama juga lah kami kene beratur.. Dah ciap daftar, trainer bagi penerangan dalam 5 minit.. Pastu die cakap dalam pukul 10 lebih kitorg akan test.. Tunggu punya tunggu JPJ tak datang-datang.. Matahari pulak dah semakin meninggi.. So kami berboraklah sementara menunggu tu.. ye lah ape lagi yang boleh buat.. kalu tak berborak..kann.. :) .. mm.. macam-macam topik jugak lah yang timbul.. Jam dah menunjukkan 11.30 pagi.. tapi org yang ditunggu2 masih belum muncul.. rase gabra and cemas tu dah berkurangan.. bagus jugakkan.. Haaa... dalam kul 11.45 pagi baru lah muncul... jantung aku kembali berdegup kencang.. Walaupum giliran aku masih lambat lagi.. Aku dapat no yang agak tengah jugak lah.. "27".. But my hubby is the first person to doing a test.. Because he repeat the test.. Masa aku dah nak sampai.. Dalam hati aku hanya tuhan yang tau.. Macam2 lah tanda tanya.. Macam mana kalu aku failed?.. Macam mana pulak kalu aku jatuh titi..? Macam mana pulak aku tiba-tiba difailkan like my hubby before?.. ahh.. macam-macam lah.. Yang penting nye aku tak nak failed.. So, aku pum mintak ngan Allah agar hati ku ditenangkan semasa test and aku tak failed..
Giliran aku dah pum sampai.. JPJ bahagian 2 dah bagi isyarat supaya aku start.. Aku pum mengambil langkah yang pertama iaitu bace "Bismillah".. At the first stage i need to make number 8 for 1 and half round.. Then, masa yang dinantikan untuk naik Titi.. Aku meniti titi dengan berhati-hati dan pastikan tak jatuh and tak cepat sgt.. Yes.. akhirnya aku melepasi halangan yang pertama... Aku mengucapkan syukur pada-Nya dan aku pum meneruskan dan sampailah bahagian 3.. Di situ aku terpaksa menempuhi seorang lagi JPJ.. Aku bagi salam dan dia pum suruh aku mulakan step2 yang telah aku praktis sebelum ni.. Step by step.. sedar xsedar aku dah nak sampai ke penamat... Dan aku pum meneruskan step yang terakhir dengan penuh confident...
Finally... I'm finished.. Just waiting the result.. I need to waiting for an hour.. Kami pum dipanggil berkumpul di satu tempat.. result pum diumumkan oleh trainer one by one.. My hubby name was announced... then.. PASSED ...yay.. but I'm still waiting... waiting.. and waiting.. Then, My name "AZLINA BINTI ABDUL KADIR".. PASSED.... yay.. aku bersorak dalam hati.. Alhamdulillah.. Sebenarnya, aku mengambil lesen ni dah lame.. hampir 2 tahun... Sebab tu aku kene sambung P sebelum lesen L aku tamat.. ye lah sape tahan dengar ceramah sampai 6 jam.. Tak tahan... hehehe.. So, i'm just have one more mission.. iaitu Amik lesen P untuk kereta.. hehehe...
2009 waiting for me... :)

0 comments:

Newer Post Older Post Home